Умеем ли да говорим по телефона с делови партньори, сътрудници и началници - един от най-важните фактори за вашия успех.
Когато липсва визуалния контакт при разговор по телефона, е особено важна интонацията, паузите и скоростта на говорене.
1. Изчакайте не повече от 3-4 позвънявания. Не бива да изчаквате повече от 3-4 позвънявания. Ако никой не ви се обади, то затворете слушалката и позвънете по-късно.
2. Никога не питайте: "Кой е?". В никакъв случай не задавайте въпроса: "Кой е?". Редно е първо да представите и след това да попитате: "Прощавайте, с кого разговарям?"
3. Когато се представяте използвайте две имена и фирмата или отдела, която представлявате. Това трябва да бъде първото нещо, което да споменете в слушалката.
4. При разговор с началник, изчакайте той да приключи разговора. Не бива вие да поемате инициативата за приключване на разговора, когато разговаряте с началник. Оставете началника ви да направи това.
5. След като се представите, добрия етикет повелява да попитате дали е удобно да разговаряте или дали началника ви може да ви отдели няколко минути.
6. Изговаряйте думите бавно и спокойно. Не бъдете нетърпеливи, прибързани или раздразнителни. Оставете добри впечатления у началника си като уравновесен, спокоен и ненатрапващ се служител.
7. Не звънете на началника в извън работно време. Но ако все пак ви се наложе, то звънете рано сутрин или късно вечер.
Източник:www.zajenata.ogosta.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар