Почти всички жени ползват крем за лице. Някои могат да си позволят да си купят за няколко стотици левове, останалите – с по-скромен размер на доходите, пазаруват по-евтини.. Така че има ли голяма разлика между козметични продукти клас «лукс» и тези, предназначени за «масовия пазар» в хранително-хидратиращ, изглаждащ крем бръчки?
«В борбата против бръчките скъпите кремове не са по-добри, отколкото евтините» - до това заключение са достигнали експертите, които провеждат изследване на ефективността на кремове по нареждане на един авторитетен американски институт за оценката на качеството на стоките. Такива изследвания се провеждат доста често. В отговор, представители на скъпи и популярните козметични марки извъртат проучванията, които доказват, че техните продукти са по-ефективни. Това е борба за големи пари.
Установено е, че кремовете, предназначени за едно и също нещо, независимо от цената им не се различават по състав. Всички производители на козметика закупуват суровини от едни и същи компании. Все пак те не са чак толкова много. Вземете например Dupont - той продава своята glikolievuyu киселина и на «скъпи» и на «евтини» козметични компании на идна и съща цена.
Някои производители на козметика поръчват специални бутикови бурканчета за своите продукти, то това увеличава цената на крайния продукт с около 40-50 процента. Като се добави рекламата по списания, телевизия, билбордове – кой плаща за това? Естествено, крайния потребител, защото те са калкулирани в цената.
Много жени казват, че ще продължава да използва скъпи кремове - защото това повишава тяхното социално положение.
Много често в областта на рекламата, ще чуете за козметика, основана на «научни изследвания и най-новите развития". Всъщност, не всички фирми са инвестирали значителни средства в сферата на научните изследвания. Имат свои собствени лаборатории и екип учени само големите компании. Развитието на формула за един продукт или линията, обикновено отнема няколко години. Цената на тази работа, разбира се, са включени в крайната цена.
Да направим една равносметка:
- 10% - транспорт;
- 15% - реклама;
- 45% - различни данъци;
- 50% - мита и данъци;
- 50% - граница дистрибутор.
Така по пътеката, докато стигне до крайния потребител бурканче крем вече се е оскъпило с около 170%. Да не забравяме и надценката, която се добавя в магазините и която понякога стига до 300 %.
И наистина, ако няма разлика – защо да плащаме повече?
Източник:www.zajenata.ogosta.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар