вторник, 16 юни 2009 г.

Две малки стъпки за намаляване на стреса

"Това е първият момент от седмици, в който мога да си поема дъх", каза моя приятелка, която работи на две места по 14 часа на ден, грижи се сама за 13 годишния си син и за 80 годишната си баба. Нейната реплика силно ме прониза, като звън на звънец, който извиква една дълбока истина за всички нас. Може би защото и една клиентка, майка на три деца и директор на училище, каза нещо подобно няколко часа преди това: "Аз просто се нуждая от една стая да подишам спокойно."

Стая за дишане. Това е метафора на нещо, което ние трябва да използваме по-често: някое пространство в нашия живот - място, където да съберем себе си, да се осмислим и прегрупираме, да видим какво сме свършили, как се чувстваме и какво трябва да направим след това.

Паузата за "дишане", обаче е повече от метафора. Съзнателното дълбоко вдишване няколко пъти е най-бързият начин тялото ви да си почине за малко.

Когато сте под стрес, дишате бързо и плитко. Бавното и дълбоко поемане на въздух казва на вашето тяло и ум, че ще е по-добре да се успокои. Повече кислород отива към вашия мозък. Сърцето ви започва да бие по-бавно. Вашите мускули релаксират. Обръщането към себе си помага по-добре да се справите с проблемите, пред които сте застанали. Дишането помага да изградите способност да приемате предизвикателствата с упоритост, спокойно и благосклонно. То ни напомня, че може да държим лошите неща далече от нас.

Имах възможността да използвам техниката на следващия ден - когато моите племенници разсипаха червен лак за нокти върху теракота и се опитаха да го "избършат" с бялата ми кърпа за баня. Исках да експлодирам, но няколко бавни вдишвания казаха на сетивата ми, че перспективата се променя. Да кърпата беше загубена кауза, но благодарение на дълбокото вдишване аз не бях.



Източник: kozmetikata.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар