
Установено е, че кремовете, предназначени за едно и също нещо, независимо от цената им не се различават по състав. Всички производители на козметика закупуват суровини от едни и същи компании. Все пак те не са чак толкова много. Вземете например Dupont - той продава своята glikolievuyu киселина и на «скъпи» и на «евтини» козметични компании на идна и съща цена.
Някои производители на козметика поръчват специални бутикови бурканчета за своите продукти, то това увеличава цената на крайния продукт с около 40-50 процента. Като се добави рекламата по списания, телевизия, билбордове – кой плаща за това? Естествено, крайния потребител, защото те са калкулирани в цената.
Много жени казват, че ще продължава да използва скъпи кремове - защото това повишава тяхното социално положение.
Много често в областта на рекламата, ще чуете за козметика, основана на «научни изследвания и най-новите развития". Всъщност, не всички фирми са инвестирали значителни средства в сферата на научните изследвания. Имат свои собствени лаборатории и екип учени само големите компании. Развитието на формула за един продукт или линията, обикновено отнема няколко години. Цената на тази работа, разбира се, са включени в крайната цена.
Да направим една равносметка:
- 10% - транспорт;
- 15% - реклама;
- 45% - различни данъци;
- 50% - мита и данъци;
- 50% - граница дистрибутор.
Така по пътеката, докато стигне до крайния потребител бурканче крем вече се е оскъпило с около 170%. Да не забравяме и надценката, която се добавя в магазините и която понякога стига до 300 %.
И наистина, ако няма разлика – защо да плащаме повече?
Източник:www.zajenata.ogosta.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар